Witajcie Smerfy, posłuchajcie co przygotowałam na dziś o majowej łące i jej mieszkańcach:
1. Posłuchaj wiersza:
„Letnia
łąka” wiersza A. Moskala.
Lato
jak lato – gorące,
Siedziałem
sobie na łące,
A
w gęstwinie trawy
Tak
się miały sprawy:
Pogrążony
w zadumie
Ślimak
po liściu sunie,
Od
myślenia blady
Czy
nie za szybko aby?
Za
ślimakiem gąsienica
Jego
domem się zachwyca,
I
rzecze tak: – Za trzy godziny
Wpadnę do ciebie w odwiedziny.
Spod
ziemi wyjrzała dżdżownica.
–
U mnie w domu zimnica,
Wyszłam
na chwilę, niech słońce
Wygrzeje
me oba końce.
Obok
wtoczył na górkę
Żuczek
swoją kulkę,
Przetarł
łapką czoło
I
poszedł dalej wesoło.
Opodal
człapie stonoga,
Cała
zmartwiona nieboga.
–
Oj, oj koniec mój bliski,
Mam
sześćdziesiąt trzy odciski.
Spotkała
ją mrówka z workiem.
–
Eee, zagoi się przed wtorkiem.
Za
to idą ciężkie czasy.
Rób,
jak ja, zapasy.
Na
to pająk ze swej sieci:
–
Będzie dobrze, słońce świeci.
Póki
dobry mróz nie chwyci,
Z
twojej biedy, mrówko, nici.
Zeskoczył
z liścia konik polny.
–
Jak kto wieczór ma dziś wolny,
Koncert
gram na wrzosie
Zaraz
o pierwszej rosie.
Za
nim sfrunęła biedronka
I
przez łzy coś chrząka,
Przestępując
ze stopy na stopę.
–
Zgubiłam w lesie jedną kropę.
Naraz
za ucho ciągnie mnie mama.
–
Szukam łobuza już od rana.
A
ja jej na to: – Już wiem prawie,
Co
tak zawzięcie piszczy w trawie.
Andrzej Moskal
Po wysłuchaniu
wiersza dzieci odpowiadają na pytania dotyczące jego treści:
–
Jakie zwierzątko chodziło wolno po liściu?
–
Kto zachwycał się domem ślimaka?
–
Skąd wyjrzała dżdżownica?
–
Co wtoczył żuczek?
–
Czym martwiła się stonoga?
–
Co przydarzyło się biedronce?
– Jakie jeszcze zwierzęta wystąpiły w
wierszu?
2. Oceń, czy wypowiedziane przez mamę/tatę zdania są zgodne z prawdą czy
nie. Klaśnij w rączki, jeśli zdanie jest prawdziwe. Przykłady
ryby pływają w stawie, …żaba urodziła kotka, …żaby skaczą po trawie, …ślimaki to ogromne zwierzaki, …dzięcioł stuka w korę drzewa i robaki z niej wybiera, …maki to kolorowe ptaki, …kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące (Źródło zabawy: mac.pl kolorowy start)
3. Razem z mamusią/tatusiem wykonaj stempel z ziemniaka o kształcie kwiatuszka. Podpowiedź jak zrobić stempel znajdziecie tutaj STEMPEL Z jego użyciem przygotujcie kartoniki do liczenia. Pobawcie się w ich przeliczanie
4. A tutaj pobawcie się z motylkami (jeśli masz możliwość wydrukowania, lub spróbuj przerysować, wybierz które chcesz)
Na skrzydłach motylka narysuj tyle samo kropek jak na skrzydełku obok:
Narysuj na skrzydłach motyla tyle kropek ile wskazuje cyfra:
Spróbuj narysować tyle kropek ile wskazuje cyferka - wynik (ile trzeba dodać kropek)
Połącz kropki:
Nad kwiatuszkami narysuj tyle motyli, ile wskazuje liczba kropek:
Spróbuj wyszukać, pobaw się w "Bystre oczko":
5. . Narysuj ślimaczka lub motylka –
według własnego pomysłu lub skorzystaj z filmikowej podpowiedzi ŚLIMAK MOTYLEK
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz