wtorek, 12 maja 2020

Łąka w maju - 3


Witajcie Smerfy, posłuchajcie co przygotowałam na dziś o majowej łące i jej mieszkańcach: 

1. Posłuchaj wiersza:

„Letnia łąka” wiersza A. Moskala.

Lato jak lato – gorące,
Siedziałem sobie na łące,
A w gęstwinie trawy
Tak się miały sprawy:


Pogrążony w zadumie
Ślimak po liściu sunie,
Od myślenia blady
Czy nie za szybko aby?


Za ślimakiem gąsienica
Jego domem się zachwyca,
I rzecze tak: – Za trzy godziny
Wpadnę do ciebie w odwiedziny.


Spod ziemi wyjrzała dżdżownica.
– U mnie w domu zimnica,
Wyszłam na chwilę, niech słońce
Wygrzeje me oba końce.


Obok wtoczył na górkę
Żuczek swoją kulkę,
Przetarł łapką czoło
I poszedł dalej wesoło.


Opodal człapie stonoga,
Cała zmartwiona nieboga.
– Oj, oj koniec mój bliski,
Mam sześćdziesiąt trzy odciski.


Spotkała ją mrówka z workiem.
– Eee, zagoi się przed wtorkiem.
Za to idą ciężkie czasy.
Rób, jak ja, zapasy.


Na to pająk ze swej sieci:
– Będzie dobrze, słońce świeci.
Póki dobry mróz nie chwyci,
Z twojej biedy, mrówko, nici.


Zeskoczył z liścia konik polny.
– Jak kto wieczór ma dziś wolny,
Koncert gram na wrzosie
Zaraz o pierwszej rosie.


Za nim sfrunęła biedronka
I przez łzy coś chrząka,
Przestępując ze stopy na stopę.
– Zgubiłam w lesie jedną kropę.

Naraz za ucho ciągnie mnie mama.
– Szukam łobuza już od rana.
A ja jej na to: – Już wiem prawie,
Co tak zawzięcie piszczy w trawie.
Andrzej Moskal

Po wysłuchaniu wiersza dzieci odpowiadają na pytania dotyczące jego treści:
– Jakie zwierzątko chodziło wolno po liściu?
– Kto zachwycał się domem ślimaka?
– Skąd wyjrzała dżdżownica?
– Co wtoczył żuczek?
– Czym martwiła się stonoga?
– Co przydarzyło się biedronce?
– Jakie jeszcze zwierzęta wystąpiły w wierszu?

2. Oceń, czy wypowiedziane przez mamę/tatę zdania są zgodne z prawdą czy nie. Klaśnij w rączki, jeśli zdanie jest prawdziwe. Przykłady

ryby pływają w stawie, …żaba urodziła kotka, …żaby skaczą po trawie, …ślimaki to ogromne zwierzaki, …dzięcioł stuka w korę drzewa i robaki z niej wybiera, …maki to kolorowe ptaki, …kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące (Źródło zabawy: mac.pl kolorowy start)

3. Razem z mamusią/tatusiem wykonaj stempel z ziemniaka o kształcie kwiatuszka. Podpowiedź jak zrobić stempel znajdziecie tutaj STEMPEL Z jego użyciem przygotujcie kartoniki do liczenia. Pobawcie się w ich przeliczanie

4. A tutaj pobawcie się z motylkami (jeśli masz możliwość wydrukowania, lub spróbuj przerysować, wybierz które chcesz)

Na skrzydłach motylka narysuj tyle samo kropek jak na skrzydełku obok:

Narysuj na skrzydłach motyla tyle kropek ile wskazuje cyfra: 



Spróbuj narysować tyle kropek ile wskazuje cyferka - wynik (ile trzeba dodać kropek) 


Połącz kropki: 

Nad kwiatuszkami narysuj tyle motyli, ile wskazuje liczba kropek: 
                                                   

Spróbuj wyszukać, pobaw się w "Bystre oczko": 









5. . Narysuj ślimaczka lub motylka – według własnego pomysłu lub skorzystaj z filmikowej podpowiedzi ŚLIMAK MOTYLEK



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz