wtorek, 14 kwietnia 2020

Mali przedsiębiorcy -2


Dzień dobry w środę! Melduję posłusznie, że zabawy dla małych przedsiębiorców gotowe .:-)Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na dzisiejsze zabawy . Zaczynamy

1.     Zaprojektuj banknot.
Rodzic prezentuje dziecku banknoty i monety. Uwaga! Prezentacji dokonuje w rękawiczkach!
Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny. Rodzic przypomina, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Prosi również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może pani z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry!
Wyjaśniamy dziecku, że pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie. Można zaprezentować dziecku filmik edukacyjny „Mennica Polska. 

Jak się robi pieniądze”FILM

A tu szablony, z których można skorzystać przy projektowaniu własnych pieniędzy: 










2.     Zabawa skoczna „Skok do skarbonki”.
Rodzic tworzy „skarbonkę” z szala/apaszki na podłodze. Na hasło rodzica: „Hop do skarbonki!” dziecko wykonuje skok obunóż (monety wpadają do skarbonki).


3.     „Grosz do grosza, a będzie kokosza” – poznanie polskiego przysłowia, które uczy, że każdy pieniądz się liczy. Rodzic prezentuje dziecku monetę jednogroszową i mówi, że za nią nie możemy nic kupić, jeśli jednak uzbiera się dużo monet o wartości 1 grosza, wtedy można już zrealizować jakieś swoje marzenie lub przeznaczyć pieniądze na pomoc biednym dzieciom. Dziecko, jeśli potrafi, może przeliczyć monety.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!

          4.   Propozycja zabawy w sklep:



Jak wydać 15 zł?
Podczas tej zabawy dzieci uświadamiają sobie wartość pieniędzy. Przy okazji ćwiczą też umiejętność szybkiego dodawania i odejmowania w pamięci.
Potrzebujemy
Kilka produktów (mogą być narysowane lub wycięte z gazetki) wraz z cenami (zaokrąglonymi do pełnych złotówek); np. banan – 1 zł, drożdżówka – 2 zł, lody – 3 zł, długopis – 4 zł, czasopismo dla dzieci – 5 zł, piłka – 7 zł.
Zabawa
Zadaniem dzieci jest zrobienie zakupów za 15 zł. Dzieci wybierają spośród wymienionych produktów te, które w sumie kosztują 15 zł. Mogą „kupować” też po kilka tych samych rzeczy, np. 3 banany. W czasie zabawy dzieci zauważają, że daną kwotę mogą rozdysponować na kilka różnych sposobów.
Propozycja
Można zmieniać kwotę, którą przeznaczamy na „zakupy”. Jeżeli dzieci już dobrze liczą, można wprowadzić ceny z groszami (zaokrąglonymi do pełnych dziesiątek). Z kolei młodszym dzieciom można wręczyć pieniążki (np. wycięte z kartki „monety”), aby ułatwić im liczenie.
Inne propozycje :
Zabawy  z wartością pieniądzaZABAWY WPROWADZAJĄCE W ŚWIAT EKONOMII









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz