Dzień dobry w środę! Melduję posłusznie, że zabawy dla małych
przedsiębiorców gotowe .:-)Poniżej
znajdziecie kilka pomysłów na dzisiejsze zabawy . Zaczynamy
1.
Zaprojektuj banknot.
Rodzic prezentuje dziecku banknoty i monety. Uwaga! Prezentacji dokonuje w rękawiczkach!
Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny. Rodzic przypomina, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Prosi również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może pani z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry!
Wyjaśniamy dziecku, że pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie. Można zaprezentować dziecku filmik edukacyjny „Mennica Polska.
Rodzic prezentuje dziecku banknoty i monety. Uwaga! Prezentacji dokonuje w rękawiczkach!
Dziecko otrzymuje arkusz papieru w formacie zbliżonym do banknotu. Ma za zadanie zaprojektować swój własny. Rodzic przypomina, że banknoty mają dwie strony. Z jednej strony znajduje się wizerunek osoby, a z drugiej – przedmioty, budowle związane z jej życiem, czasami, w których żyła. Prosi również, aby na każdym banknocie znalazło się jego oznaczenie cyfrowe, czyli wartość. Może to będzie banknot babci, a może pani z przedszkola? Każdy pomysł będzie dobry!
Wyjaśniamy dziecku, że pieniądze w Polsce może emitować jedynie Narodowy Bank Polski. Tworzenie banknotów zleca on Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych, a monet – Mennicy Polskiej. Powstają w niej również monety okolicznościowe oraz kolekcjonerskie. Można zaprezentować dziecku filmik edukacyjny „Mennica Polska.
Jak się robi pieniądze”FILM
A tu szablony, z których można skorzystać przy projektowaniu własnych pieniędzy:
2.
Zabawa skoczna „Skok do skarbonki”.
Rodzic tworzy „skarbonkę” z szala/apaszki na podłodze. Na hasło rodzica: „Hop do skarbonki!” dziecko wykonuje skok obunóż (monety wpadają do skarbonki).
Rodzic tworzy „skarbonkę” z szala/apaszki na podłodze. Na hasło rodzica: „Hop do skarbonki!” dziecko wykonuje skok obunóż (monety wpadają do skarbonki).
3. „Grosz do grosza, a będzie kokosza” – poznanie polskiego
przysłowia, które uczy, że każdy pieniądz się liczy. Rodzic prezentuje dziecku
monetę jednogroszową i mówi, że za nią nie możemy nic kupić, jeśli jednak
uzbiera się dużo monet o wartości 1 grosza, wtedy można już zrealizować jakieś
swoje marzenie lub przeznaczyć pieniądze na pomoc biednym dzieciom. Dziecko,
jeśli potrafi, może przeliczyć monety.
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
Uwaga! Do zabawy używamy zdezynfekowanych monet!
4. Propozycja zabawy w sklep:
Jak wydać 15 zł?
Podczas
tej zabawy dzieci uświadamiają sobie wartość pieniędzy. Przy okazji ćwiczą też
umiejętność szybkiego dodawania i odejmowania w pamięci.
Potrzebujemy
Kilka produktów (mogą być narysowane lub wycięte z gazetki) wraz z cenami (zaokrąglonymi do pełnych złotówek); np. banan – 1 zł, drożdżówka – 2 zł, lody – 3 zł, długopis – 4 zł, czasopismo dla dzieci – 5 zł, piłka – 7 zł.
Zabawa
Zadaniem dzieci jest zrobienie zakupów za 15 zł. Dzieci wybierają spośród wymienionych produktów te, które w sumie kosztują 15 zł. Mogą „kupować” też po kilka tych samych rzeczy, np. 3 banany. W czasie zabawy dzieci zauważają, że daną kwotę mogą rozdysponować na kilka różnych sposobów.
Propozycja
Można zmieniać kwotę, którą przeznaczamy na „zakupy”. Jeżeli dzieci już dobrze liczą, można wprowadzić ceny z groszami (zaokrąglonymi do pełnych dziesiątek). Z kolei młodszym dzieciom można wręczyć pieniążki (np. wycięte z kartki „monety”), aby ułatwić im liczenie.
Kilka produktów (mogą być narysowane lub wycięte z gazetki) wraz z cenami (zaokrąglonymi do pełnych złotówek); np. banan – 1 zł, drożdżówka – 2 zł, lody – 3 zł, długopis – 4 zł, czasopismo dla dzieci – 5 zł, piłka – 7 zł.
Zabawa
Zadaniem dzieci jest zrobienie zakupów za 15 zł. Dzieci wybierają spośród wymienionych produktów te, które w sumie kosztują 15 zł. Mogą „kupować” też po kilka tych samych rzeczy, np. 3 banany. W czasie zabawy dzieci zauważają, że daną kwotę mogą rozdysponować na kilka różnych sposobów.
Propozycja
Można zmieniać kwotę, którą przeznaczamy na „zakupy”. Jeżeli dzieci już dobrze liczą, można wprowadzić ceny z groszami (zaokrąglonymi do pełnych dziesiątek). Z kolei młodszym dzieciom można wręczyć pieniążki (np. wycięte z kartki „monety”), aby ułatwić im liczenie.
Inne propozycje :
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz