Dzień dobry! W tym
tygodniu będziemy bawić się z Małym Misiem, tematem zabaw będzie
przedsiębiorczość. Przedsiębiorczość ? Ależ oczywiście! Przedsiębiorczy
przedszkolak to dziecko samodzielne w każdej dziedzinie, umiejące podejmować
decyzje, kreatywne i zdobywające wiedzę na temat racjonalnego gospodarowania
pieniędzmi. Mały Miś pomoże dzieciom zdobyć właśnie te umiejętności.
Zestaw zabaw na wtorek
(14.04.2020) :
1) „Skrzynia skarbów”– zabawa doskonaląca percepcję dotykową. Rodzic przygotowuje „skrzynię skarbów” – kartonowe pudełko z otworem.(przyda się do innych zabaw sensorycznych) Ukrywa w jego wnętrzu różne przedmioty związane z tematyką zajęć (np. skarbonkę, pieniążek – moneta i banknot – zdezynfekowane, stara karta bankowa, zabawka – jedna z droższych i tańsza) Zadaniem dziecka jest próba ich rozpoznania za pomocą dotyku. Następnie dziecko pokazuje przedmiot, który wylosowało i sprawdza, czy odgadło. Rozmowa z dzieckiem na temat: Co jest dla ciebie cenne/wartościowe?
1) „Skrzynia skarbów”– zabawa doskonaląca percepcję dotykową. Rodzic przygotowuje „skrzynię skarbów” – kartonowe pudełko z otworem.(przyda się do innych zabaw sensorycznych) Ukrywa w jego wnętrzu różne przedmioty związane z tematyką zajęć (np. skarbonkę, pieniążek – moneta i banknot – zdezynfekowane, stara karta bankowa, zabawka – jedna z droższych i tańsza) Zadaniem dziecka jest próba ich rozpoznania za pomocą dotyku. Następnie dziecko pokazuje przedmiot, który wylosowało i sprawdza, czy odgadło. Rozmowa z dzieckiem na temat: Co jest dla ciebie cenne/wartościowe?
2) Co wiesz o
pieniądzach? – dziecko wciela się w role specjalisty do spraw pieniędzy.
Opowiada o tym, co wie o pieniądzach. Jeśli nie wypowiada się spontanicznie,
rodzic pomaga mu, zadając dodatkowe pytania, np.: Komu są potrzebne pieniądze?
W jaki sposób powstają pieniądze? Co możemy kupić za pieniądze? Skąd mamy
pieniądze? Z czego są zrobione pieniądze? Czy zawsze istniały pieniądze?
Prosimy o zapisywanie zabawnych wypowiedzi dzieci – utworzymy specjalny post na ten temat.
Prosimy o zapisywanie zabawnych wypowiedzi dzieci – utworzymy specjalny post na ten temat.
3) Obejrzenie filmiku
edukacyjnego: „Krótka historia pieniądza”.
A tu kolorowanka, lub sami narysujecie świnkę skarbonkę;
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz