środa, 1 kwietnia 2020

Wiejskie zwierzęta - dzień 4


Dzieeeeeeeeeeeń dobr!y!! 
Jak tam wyspani? Jestem bardzo ciekawa jak podobała Wam się prima-aprilisowa zamiana ról?:-) Zrobiliście sobie psikusy? A może bolą Was brzuchy ze śmiechu?
Dziś kolejny, czwarty już - "zwierzątkowy dzień" 
:-). A oto zabawy:

1.    Czy wiecie jakie produkty dają nam zwierzęta? Otwórzcie lodówkę i spróbujcie je odnaleźć. Jeśli macie ochotę - obejrzyjcie film edukacyjny: "Skąd się bierze mleko"SKĄD SIĘ BIERZE MLEKO

2.      Narysuj świnkę. Małą podpowiedź jak to zrobić, znajdziesz tutaj ŚWINKA
Świnka:
Narysuję dla Was świnkę. Średnim kołem zaczynamy z tego głowę świnki mamy. W tymże kole trochę dole małe jajo kredką robię, w jaju krótkie dwie kreseczki, nad nim oczka dwie kropeczki, z dwóch trójkątów piękne uszy i pod noskiem uśmiech duży. Tuż za głową wielkie jajo, to jest właśnie świnki ciało, cztery nóżki dorysuję i różem świnkę koloruję. Jeszcze ogon jak sprężynka i już jest wesoła świnka


Piesek PIESEK

Kotek KOT

Myszka MYSZKA

3.      Zatańczcie do piosenki: "Kaczuszki" PIOSENKA KACZUSZKI

4.      Czy wiesz jak wygląda "kaczy chód"? Mama będzie teraz mamą kaczką (lub tata - kaczorem) i kaczym chodem będzie poruszać po całym domu, a ty za nią. Mama będzie przyspieszać, zwalniać, wejdzie nawet pod stół. Nie zgub się kaczuszko! Rób dokładnie to, co mama i chodź za nią krok w krok :-)
5. A może by tak plastyczne zabawy:

Zwierzątka z plasteliny lub masy solnej (1 szklanka mąki;1 szklanka soli; ok. 0,5 szklanki wody, jeśli ktoś ma może dodać łyżkę kleju magic)









Lub farbami coś zmalować:  







Dobrej zabawy!

Piosenka Dziwne rozmowy – może nauczysz się śpiewać DZIWNE ROZMOWY

A może pobawicie się do w zabawę „Jestem muzykantem konszabelantem”, w której trzeba pokazywać jak gra instrument JESTEM MUZYKANTEM
W całej zabawie chodzi o gesty, mimikę i dźwięki, którymi opisujemy instrumenty.
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na pianinie a pianino ino ino, ino, ino
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na flecie, fiju fiju A na flecie, fiju fiju A na flecie, fiju fiju
A na flecie bęc (przy śpiewaniu refrenu wykonujemy rękoma gest grania na flecie)
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na bębnie bumtarara, bumtarara…
A na bębnie bumtarara, bumtarara…
A na bębnie bumtarara, bumtarara…
A na bębnie bęc (wykonujemy gesty wskazujące grę na bębnie)
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na trąbce trutututu, trutututu…A na trąbce trutututu, trutututu…A na trąbce trutututu, trutututu…
A na trąbce bęc (wykonujemy gesty wskazujące grę na trąbce)
Jestem muzykantem, konszabelantem (pokazujemy na siebie)
My – muzykanci, konszabelanci (rozkładamy ręce wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)
A na czym?
A na skrzypcach dylu dylu
A na skrzypcach dylu dylu
A na skrzypcach dylu dylu
..Wyniki dzisiejszej pracy:






















2 komentarze:

  1. Gdzie mam wysłać zdjęcia prac syna ?

    OdpowiedzUsuń
  2. można mms'em na mój nr tel lub na maila : justyna.kubicka@adres.pl

    OdpowiedzUsuń