wtorek, 13 kwietnia 2021

NA WIEJSKIM PODWÓRKU - EDUKACJA ZDALNA 3

 


Dzień dobry Smerfy, zapraszam na porcję środowych zabaw, dziś czeka na Was matematyka i gimnastyka.  

Na powitanie niech każdy wstanie, (wstajemy) 
niech każdy wstanie, raz, dwa, trzy (klaszczemy trzy razy w dłonie)
 i po ukłonie zaklaszcze w dłonie, (kłaniamy się) 
zaklaszcze w dłonie, raz, dwa, trzy (klaszczemy trzy razy w dłonie) 
jak jesteś z nami, to zaczynamy, to zaczynamy raz, dwa, trzy, (klaszczemy trzy razy w dłonie) 
na powitanie wesoły taniec, (wykonujemy obrót) wesoły taniec, raz, dwa, trzy. (klaszczemy trzy razy w dłonie)

1.Jak zwykle na początek mała rozgrzewka Gimnastyka na wiejskim podwórku - klikaj w karty i wykonaj ćwiczenie GIMNASTYKA

2. Czas na Zagadki o zwierzętach ZAGADKI - kliknij w dobrą odpowiedź 

3. Wytęż wzrok i rozwiąż zadania znajdujące się poniżej: Ćwiczenie na spostrzegawczość: 


Przyjrzyjcie się ilustracji i policzcie:

- konie, świnki, kozy, kury, owieczki, baranki, osiołki,
 
- znajdźcie czarnego kota,
 
- gdzie jest i co je króliczek?
 
- gdzie jest osiołek?


4.  „Kto ma ile nóg” – segregowanie. (zwierzęta narysuj lub jeśli masz możliwość wydrukuj)

Dziecko ma przed sobą dywanik/tackę/kartkę/podkładkę. W  otrzymuje zastaw

zwierząt hodowlanych i sznurek do zaznaczania zbiorów.

Zadaniem dziecka jest stworze zbiorów zwierząt z :

 - 2 nogami (kura, gęś, indyk, kaczka)

 - i zbiór zwierząt z 4 nogami (krowa, koń, świnia, owca, koza, królik).

Nazwij zwierzęta, które znalazły się w zbiorach. Przelicz elementy

w jednym i drugim zbiorze. Ustal, w którym zbiorze jest więcej elementów.



5. „Co słychać na początku” – tworzenie zbiorów. (skorzystaj z wcześniejszych ilustracji)

- Stwórz zbiór zwierząt, w nazwie których na początku słychać głoskę
„k” (kura, kaczka, krowa, koń, koza, królik) i zbiór pozostałych zwierząt
(gęś, indyk, świnia, owca). Porównaj liczebność zbiorów, ustal,
gdzie jest więcej, a gdzie mniej zwierząt i o ile. Przelicz ile jest zwierząt
razem.


6. „Ile sylab jest w nazwie?” – porównywanie liczebności zbiorów.

- Stwórz zbiór zwierząt, których nazwa składa się z jednej sylaby

(koń, gęś) i zbiór zwierząt, których nazwa składa się z dwóch sylab (kura,indyk, świnia, kaczka, krowa, koza, królik, owca). Porównaj liczebność

zbiorów,policz o ile jest więcej zwierząt, w nazwie których są dwie sylaby.


7. Zabawa  „Zapamiętaj kolejność” – zabawa dydaktyczna.

Dziecko wybierają 4 – 5 dowolnych sylwet i układa je na dywaniku w rzędzie.

Następnie prezentuje swoje zwierzęta naśladując ich głosy. Zadaniem dziecka jest powtórzenie głosów zwierząt w takiej samej kolejności bez patrzenia na ilustracje. 


Tu dodatkowe zadania ZADANIA ZADANIA 2


8. Karta pracy cz.3, str. 74 



9. Czas na gimnastykę 


Część wstępna:

Zabawa orientacyjno – porządkowa „Wróżki, Reksio, Czarownice”.

Dziecko biega po pokoju/podwórku, na hasło podane przez rodzica musi dobrać

się w odpowiednie formy ustawienia i tak:

- na hasło „Wróżki” dziecko biega machając rękami,

- na hasło „Reksio” dziecko wykonuje przysiad z rękami uniesionymi nad

głowę tworząc dach,

- na hasło „Czarownice” dzieci wykonuje ruchy jakby mieszało w kotle,


Część główna:

Weź kolorowa kartkę i zgnieć ją formując kulę do ćwiczeń, możesz również wziąć piłeczkę wielkości zgniecionej kartki.

Dzieci ćwiczą na boso.

- dziecko kulę trzyma w prawej dłoni i wykonuje krążenie prawego ramienia

w przód, i zmiana ręki,

- ćwiczenie jak wyżej tylko w tył, zmiana ręki,

- dziecko podrzuca kulę i próbuje klasnąć z przodu w dłonie i złapać

kulę,

- ćwiczenie jak wyżej tylko klaszczemy za plecami,

- ćwiczenie jak wyżej tylko klaszczemy raz pod jednym kolanem raz pod

drugim,

- rozkrok obunóż, opad tułowia w przód w prawej ręce kula, przekładanie

kuli z ręki do ręki wokół kolan, kula zatacza ósemki, zmiana kierunku

przekazywania kuli,

- siad rozkroczny, kula leży na podłodze między nogami, dziecko wykonuje

skłon tułowia w przód jednocześnie stara się tak dmuchnąć w kulę, żeby

się przemieściła do przodu, wyprost, powtarzamy 6 razy,

- w leżeniu na brzuchu ramiona wyciągnięte przed twarzą w dłoniach

kula, wznos tułowia w górę z jednoczesnym oderwaniem łokci od podłogi

i podrzuceniem kuli w górę, podczas ćwiczenia ręce są wyprostowane,

powtarzamy 3 serie po 5 powtórzeń,

- w siadzie prostym z tyłu podpartym, kula leży po prawej stronie nóg,

dzieci przenoszą wyprostowane nogi nad kulą z jednej strony na drugą,

powtarzamy 10 razy,



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz