Dzień dobry Smerfy, zapraszam na porcję środowych zabaw, dziś czeka na Was matematyka i gimnastyka.
niech każdy wstanie, raz, dwa, trzy (klaszczemy trzy razy w dłonie)
i po ukłonie zaklaszcze w dłonie, (kłaniamy się)
zaklaszcze w dłonie, raz, dwa, trzy (klaszczemy trzy razy w dłonie)
jak jesteś z nami, to zaczynamy, to zaczynamy raz, dwa, trzy, (klaszczemy trzy razy w dłonie)
na powitanie wesoły taniec, (wykonujemy obrót) wesoły taniec, raz, dwa, trzy. (klaszczemy trzy razy w dłonie)
1.Jak zwykle na początek mała rozgrzewka Gimnastyka na wiejskim podwórku - klikaj w karty i wykonaj ćwiczenie GIMNASTYKA
2. Czas na Zagadki o zwierzętach ZAGADKI - kliknij w dobrą odpowiedź
3. Wytęż wzrok i rozwiąż zadania znajdujące się poniżej: Ćwiczenie na spostrzegawczość:
Przyjrzyjcie się ilustracji i policzcie:
- znajdźcie czarnego kota,
- gdzie jest i co je króliczek?
- gdzie jest osiołek?
4. „Kto ma ile nóg” – segregowanie. (zwierzęta narysuj lub jeśli masz możliwość wydrukuj)
Dziecko ma przed sobą dywanik/tackę/kartkę/podkładkę. W otrzymuje zastaw
zwierząt hodowlanych i sznurek do zaznaczania zbiorów.
Zadaniem dziecka jest stworze zbiorów zwierząt z :
- 2 nogami (kura, gęś, indyk, kaczka)
- i zbiór zwierząt z 4 nogami (krowa, koń, świnia, owca, koza, królik).
Nazwij zwierzęta, które znalazły się w zbiorach. Przelicz elementy
w jednym i drugim zbiorze. Ustal, w którym zbiorze jest więcej elementów.
6. „Ile sylab jest w nazwie?” – porównywanie liczebności zbiorów.
- Stwórz zbiór zwierząt, których nazwa składa się z jednej sylaby
(koń, gęś) i zbiór zwierząt, których nazwa składa się z dwóch sylab (kura,indyk, świnia, kaczka, krowa, koza, królik, owca). Porównaj liczebność
zbiorów,policz o ile jest więcej zwierząt, w nazwie których są dwie sylaby.
7. Zabawa „Zapamiętaj kolejność” – zabawa dydaktyczna.
Dziecko wybierają 4 – 5 dowolnych sylwet i układa je na dywaniku w rzędzie.
Następnie prezentuje swoje zwierzęta naśladując ich głosy. Zadaniem dziecka jest powtórzenie głosów zwierząt w takiej samej kolejności bez patrzenia na ilustracje.
Tu dodatkowe zadania ZADANIA ZADANIA 2
8. Karta pracy cz.3, str. 74
9. Czas na gimnastykę
Część wstępna:
Zabawa orientacyjno – porządkowa „Wróżki, Reksio, Czarownice”.
Dziecko biega po pokoju/podwórku, na hasło podane przez rodzica musi dobrać
się w odpowiednie formy ustawienia i tak:
- na hasło „Wróżki” dziecko biega machając rękami,
- na hasło „Reksio” dziecko wykonuje przysiad z rękami uniesionymi nad
głowę tworząc dach,
- na hasło „Czarownice” dzieci wykonuje ruchy jakby mieszało w kotle,
Część główna:
Weź kolorowa kartkę i zgnieć ją formując kulę do ćwiczeń, możesz również wziąć piłeczkę wielkości zgniecionej kartki.
Dzieci ćwiczą na boso.
- dziecko kulę trzyma w prawej dłoni i wykonuje krążenie prawego ramienia
w przód, i zmiana ręki,
- ćwiczenie jak wyżej tylko w tył, zmiana ręki,
- dziecko podrzuca kulę i próbuje klasnąć z przodu w dłonie i złapać
kulę,
- ćwiczenie jak wyżej tylko klaszczemy za plecami,
- ćwiczenie jak wyżej tylko klaszczemy raz pod jednym kolanem raz pod
drugim,
- rozkrok obunóż, opad tułowia w przód w prawej ręce kula, przekładanie
kuli z ręki do ręki wokół kolan, kula zatacza ósemki, zmiana kierunku
przekazywania kuli,
- siad rozkroczny, kula leży na podłodze między nogami, dziecko wykonuje
skłon tułowia w przód jednocześnie stara się tak dmuchnąć w kulę, żeby
się przemieściła do przodu, wyprost, powtarzamy 6 razy,
- w leżeniu na brzuchu ramiona wyciągnięte przed twarzą w dłoniach
kula, wznos tułowia w górę z jednoczesnym oderwaniem łokci od podłogi
i podrzuceniem kuli w górę, podczas ćwiczenia ręce są wyprostowane,
powtarzamy 3 serie po 5 powtórzeń,
- w siadzie prostym z tyłu podpartym, kula leży po prawej stronie nóg,
dzieci przenoszą wyprostowane nogi nad kulą z jednej strony na drugą,
powtarzamy 10 razy,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz