Dzień dobry w ostatni dzień edukacji zdalnej, w poniedziałek widzimy się już w przedszkolu kochane Smerfy!
1. Zaczynamy poranną gimnastyką W PODSKOKACH
2. WYSŁUCHAJ WIERSZA
„Wiejskie podwórko” – słuchanie wiersza.
W gospodarstwie wujka gwarno i wesoło.
Od samego rana piknik pod stodołą.
Baran z owcą beczą, krowa głośno ryczy.
A kurczaków tyle, że ich nikt nie zliczy.
Odeszły od kwoki, teraz piszczą, skrzeczą.
Gdy zobaczą kwokę, to do niej polecą.
Koza skubie trawę, sama je śniadanie,
Bo jej mąż pan kozioł stoi dziś przy sianie.
W tej ogólnej wrzawie słychać rżenie koni.
Kiedy się rozpędzą nikt ich nie dogoni.
Osioł patrzy z boku, nie wie co ma robić.
Też swą obecnością piknik chce ozdobić.
Wreszcie jest gospodarz, niesie coś pysznego.
Będzie więc jedzenie tutaj dla każdego.
Trawę dziś dostanie owca, koń i krowa.
Dla osiołka porcja też już jest gotowa.
Kogut oraz kury mają pyszne zboże.
To w niesieniu jajek na pewno pomoże.
Każdy uczestniczy w wesołej zabawie.
Kiedy się najedzą, odpoczną na trawie.
Rozmowa na podstawie wiersza.
- Co odbywa się od rana pod stodołą wujka?
- Co robi baran z owcą?
- Co robi krowa?
- Co zrobiły kurczaki?
- Dlaczego koza sama skubie trawę?
- Jakie zwierzę rży?
- Gdzie stoi osioł?
- Co gospodarz przyniósł zwierzętom?
- Kto dostanie trawę?
- Kto zje ziarna zbóż?
- W czym pomoże kurom zjedzenie pysznego zboża?
- Co zrobią zwierzęta, gdy będą najedzone?
3. Co jedzą zwierzęta - zobacz filmik CO JEDZĄ WIEJSKIE ZWIERZĘTA
„Czym nakarmisz zwierzęta” – zabawa dydaktyczna, wskaż co jedzą zwierzęta
4. Czy to prawda?” – quiz.
Rodzic czyta zdania. Gdy dzieci usłyszą zdanie prawdziwe podnoszą
uśmiechniętą buzię. Gdy zdanie jest fałszywe podnoszą buzię smutną.
Np. Słowo „indyk” ma dwie sylaby.
Słowo „owca” rozpoczyna się na „w”.
Słowo „kotek” kończy się na „k”.
Słowo „baran” rozpoczyna się na „p”.
Słowo „krowa” kończy się na „o”.
5. Karta pracy cz.3 str. 76
6. A tu pomysły na eksperymenty z jajem EKSPERYMENTY
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz