Dzień dobry Smerfy, mam nadzieję, że to ostatni tydzień i już niedługo zobaczymy się w przedszkolu. A w tym tygodniu wybierzemy się na wiejskie podwórko i przypomnimy sobie wiadomości o zwierzętach tam mieszkających. To na początek jakie znacie zwierzęta, które można spotkać na farmie? Pięknie.... to zaczynamy.
1. Na dobry początek dnia zabawa do piosenki KONIKI
3. „Rodziny zwierząt” – nazwij zwierzęta dorosłe i młode na podstawie ilustracji przedstawiających zwierzęta hodowlane i ich młode. Spróbuj nazwać zwierzęta, opisz ich wygląd, zwróć uwagę na to, czym pokryte jest ciało zwierzęcia (pióra, szczecina, sierść).
klacz – koń – źrebię
owca – baran – jagnię
krowa – byk – cielę
maciora – knur – prosię
indyk – indyczka – indyczęta
kura – kogut – kurczak
kaczka – kaczor – kaczątko
gęś – gąsior – gąsiątko
4. „Co to za zwierzę?” – układanie i rozwiązywanie zagadek.
Spróbuj ułożyć zagadki o zwierzętach. Opisz mamusi/tatusiowi wygląd oraz
upodobania zwierząt bez podawania jego nazwy.
5. Spróbuj odgadnąć z podziału na głoski ZAGADKI
6. Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt wiejskich, rytmiczny podział na sylaby, wyróżnianie pierwszej i ostatniej głoski- co słyszysz na początku i końcu wyrazu.
7. Zabawa ruchowa
„Koguty” – wyobraź sobie, że jesteś kogutem. Ręce spleć z tyłu i podskakuj na jednej nodze, trudne ćwiczenie ale dasz radę.
„Kaczuszki” –spróbuj poruszać się po pokoju w przysiadzie trzymając dłonie na kostkach - oj tez niełatwe.
8. Posłuchaj wiersza
„Kurczak” – słuchanie wiersza.
Duża kwoka, szare piórka.
A kurczaczek żółta kulka.
To jest mama, to jest synek.
I jest jeszcze pięć dziewczynek.
Każda żółta tak jak słońce,
tak jak kwiaty gdzieś na łące.
Odpowiedz na pytania:
- Czyją mamą jest kwoka?
- Jak wygląda kwoka?
- Jak wygląda kurczaczek?
- Do czego porównany jest kolor kurczaków?
9. Wykonaj zadanie w karcie pracy cz.3 str. 72
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz