poniedziałek, 12 kwietnia 2021

NA WIEJSKIM PODWÓRKU - EDUKACJA ZDALNA 2

 


Dzień dobry, w kolejnym dniu. Zaczynamy następna przygodę ze zwierzętami, gotowi? Mam nadzieję, że tak. Przygotowałam dla Was kilka propzycji do zabaw w domu. 

1. Na dobry początek mała rozgrzewka muzyczna, pobaw się do piosenki ZABAWA

2. „Co nam dają zwierzęta” – zabawa dydaktyczna. Popatrz na ilustracje, wymień produkty, które dają nam te zwierzęta.  Tu możesz zobaczyć filmik CO NAM DAJĄ ZWIERZĘTA 

owca – wełna, mleko, mięso

kura – jajka, mięso

krowa – mleko (ser, śmietana, masło)

gęsi – pierze, mięso, jajka

kaczki – jajka, mięso

indyk – mięso, jajka

świnia – mięso, tłuszcz








3. „Drugie śniadanie” – czy zjadłeś już drugie śniadanie? Jeśli nie przygotuj razem z mamusią/tatusiem pyszne kanapki lub mleczną przekąskę (kakao, budyń, jogurt, kefir). A może samodzielnie przygotowane kanapki . Dzieci wykonują kanapki – smarują chleb masłem, układają na nim ser, ugotowane na twardo jajka i świeże warzywa.
Sprawdź z rodzicem czy macie w lodówce produkty wytwarzane z mleka: masło, śmietana,ser, jogurt, kefir. Spróbuj wybranych produktów,powiedz jak smakują, jak wyglądają.

4. Zabawa „Posłuchaj i powtórz” – zabawa rytmiczna.
Rodzic wyklaskuje dowolny rytm (możecie wykorzystać domowe instrumenty garnki i łyżki drewniane, pokrywki i szklanki,itp.) . Dziecko odtwarza układ rytmiczny w różnorodny sposób: podskakując, uderzając dłonią o podłogę, uderzając dłońmi o swoje uda - jeśli używacie tylko rąk, lub powtarza rytm wystukując na domowym instrumencie. 

5.  Potańcz w rytm piosenki. Spróbuj zapamiętać co nam dają zwierzęta, spróbuj również naśladować odgłosy tych zwierząt. PIOSENKA

6. „Gdzie to położyć” – zabawa dydaktyczna.

Dziecko otrzymuje obrazki (można narysować, wydrukować, można też podpisać drukowanymi literami dla ułatwienia liczenia głosek), które składają się z różnej ilości głosek 3,4,5 (kot, las, osa, oko, buda, woda, igła, smok, worek, lalka, sroka, balon). Na dywanie, stoliku, podłodze rozłożone są obręcze (talerzyki) z cyframi od 3 do 5. Zadaniem dziecka jest powiedzenie co jest na obrazku, policzenie z ilu głosek składa się nazwa obrazka i położenie obrazka w odpowiedniej obręczy, talerzyku, kartce itp.


 3


4
5


7. Karta pracy cz.3 str. 73



.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz