Dzień dobry, jak zwykle zaczynamy rozgrzewką KACZUSZKI
1. Posłuchaj wiersza
„Na wsi”- wiersz A. Bober
Każdy rodzinę swoją ma.
Mają moi koledzy, mam i ja.
Maja ją także zwierzęta. Uwierzycie?
I w swoich domach kochają się niesamowicie.
W stajni koniki,
Świnki w chlewiku,
W oborze krówki,
A kury w kurniku.
Wszystkie te zwierzęta na wsi mieszkają,
Jedzą, pracują i odpoczywają.
Nad nimi gospodarz opiekę sprawuje,
pilnuje, czy niczego im nie brakuje.
Każdy rodzinę swoją ma.
Mają moi koledzy, mam i ja.
Maja ją także zwierzęta. Uwierzycie?
I w swoich domach kochają się niesamowicie.
W stajni koniki,
Świnki w chlewiku,
W oborze krówki,
A kury w kurniku.
Wszystkie te zwierzęta na wsi mieszkają,
Jedzą, pracują i odpoczywają.
Nad nimi gospodarz opiekę sprawuje,
pilnuje, czy niczego im nie brakuje.
Rozmowa na podstawie wiersza, kierowana pytaniami rodzica
- O jakich zwierzętach była mowa w wierszu?- dzielenie nazw zwierząt na sylaby.
- Jak nazywa się dom konia, świni, kury? – dzielenie nazw na sylaby
- Jak nazywa się miejsce, gdzie znajdują się wszystkie te zwierzęta i ich domy?
- Kto opiekuje się tymi zwierzętami?
- O jakich zwierzętach była mowa w wierszu?- dzielenie nazw zwierząt na sylaby.
- Jak nazywa się dom konia, świni, kury? – dzielenie nazw na sylaby
- Jak nazywa się miejsce, gdzie znajdują się wszystkie te zwierzęta i ich domy?
- Kto opiekuje się tymi zwierzętami?
2. Trochę pośpiewamy zwierzęcymi głosami
„Muzykalne zwierzęta” – śpiew na melodię „Panie Janie”.
Dzieci śpiewają zwierzęcym głosem.
Kiedy rodzic pokazuje obrazek kozy, dzieci śpiewają na sylabę
me.
Meme meme, meme meme.
Meme me, meme me.
Meme meme meme, meme meme meme.
Me me me, me me me.
Kiedy rodzic pokaże obrazek krowy, dzieci śpiewają na sylabę
mu.
Mumu mumu, mumu mumu.
Mumu mu, mumu mu.
Mumu mumu mumu, mumu mumu mumu.
Mu mu mu, mu mu mu.
Rodzic może też zmieniać wykonawców w trakcie trwania utworu.
Np. będą śpiewać kurczaki i kury.
Koko koko, koko koko.
Pipi pi, pipi pi.
Koko koko koko, koko koko koko.
Pi pi pi, pi pi pi.
Śpiewanie rymowanek na melodię Panie Janie.
Dzieci powtarzają za rodzicem fragmenty rymowanek.
W gospodarstwie, w gospodarstwie.
Piękny dzień, piękny dzień.
Kury niosą jajka, krowy dają mleko.
Cieszmy się, cieszmy się.
Pan gospodarz, pan gospodarz.
Traktor ma, traktor ma.
Jedzie dziś na pole, będzie orać ziemię.
Owies siać, owies siać.
Dziś na polu, dziś na polu.
Pracy moc, pracy moc.
Trzeba zebrać siano, i to bardzo szybko.
Idzie deszcz, idzie deszcz.
Gospodyni, gospodyni.
Ogród ma, ogród ma.
Rosną w nim buraki i świeże ziemniaki.
Marchew też, marchew też.
Karta pracy cz.3 str.75 - dla chętnych dzieci - spróbuj przeczytać zdania samodzielnie lub z pomocą rodzica
Ulepcie swoje zwierzątka wiejskie z plasteliny, zróbcie swoja zagrodę
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz